header.jpg

P r o j e k t   C o m e n i u s
„Interculturalcompetence in business”
„Kompetencje/komunikacja międzykulturowa w biznesie”

EU flag LLP PL-01      FRSE

Głównym celem projektu zatytułowanego „Interculturalcompetence in business” („Kompetencje/komunikacja międzykulturowa w biznesie”) jest ukształtowanie i rozwój świadomości istnienia różnic międzykulturowych w biznesie pośród zaangażowanych w projekt krajów partnerskich, tj. Niemiec, Szwecji, Rumunii, Słowacji , Turcji i Polski, zróżnicowanych pod względem kulturowym i światopoglądowym.

Dlatego też, w ciągu dwóch lat trwania projektu, podjęte zostaną rozmaite działania, dzięki którym, zarówno uczniowie, nauczyciele, jak i społeczność lokalna krajów partnerskich, będą mieli możliwość poznania zarówno osobliwości, jak i podobieństw w zachowaniu biznesowym wszystkich sześciu państw uczestniczących w projekcie.


Wszystko zacznie się od konferencji w Bratysławie, którą uczniowie uczestniczący przygotują we współpracy z innymi uczniami ze swojego kraju. Będą przygotowywać skecze przedstawiające typowe dla swojego kraju zachowania, projektować krótkie portrety swoich szkół, które przedstawią na konferencji w Bratysławie. Później uczniowie będą wspólnie zakładać miedzynarodową firmę z oddziałami w krajach partnerskich i projektowac logo firmy. W dalszej części projektu uczniowie będą podzieleni na grupy i będą pracować nad różnymi aspektami założonej firmy takimi jak zakres produktów i usług, aspekty prawne, budżet, personel. Celem tego założenia jest to aby uczniowie pracowali wspólnie nad jednym zadaniem  założeniem międzynarodowej firmy z oddziałami w krajach partnerskich i później przedstawienie  sobie nawzajem i porównanie korporacyjnych pomysłów oddziałów tej firmy w różnych krajach aby pokazać międzynarodowe różnice. Produktem końcowym dwóch latach projektu będzie Poradnik Międzynarodowego  Zachowania, który będzie rozpowszechniany pośród szkolnej społeczności i poza nią (poprzez publikację poradnika, uaktualnianiu strony internetowej projektu, informacjom w lokalnych mediach) Poradnik da czytelnikowi ogólny obraz międzynarodowych różnic w biznesie w obrębie Unii Europejskiej. Umożliwi on uczniom odpowiednie zachowanie się podczas przyszłych biznesowych sytuacji np. podczas praktyk lub pracy w krajach europejskich) i pomoże uniknąć kulturowych nieporozumień.

Pierwszym zadaniem uczniów podczas tego projektu będzie założenie międzynarodowej firmy podczas konferencji w Bratysławie. Uczniowie będą wspierani przez nadzorujących nauczycieli.
W czasie trwania projektu uczniowie będą:

 

  • komunikować się z uczniami z innych szkół przez e-mail i skype aby przedyskutować postęp w zadaniach i różne podejścia do zbliżających się zadań - omawiać między uczniami swojej szkoły jak zaplanować i podzielić zadania projektu
  • opracowywać koncept firmy i przedstawiać to na stronie internetowej projektu
  • pracować nad pomysłami wypracowanymi przez uczniów  innych krajów (dawać im informacje zwrotne, łączyć różne pomysły w jedną wizje międzynarodowej firmy)
  • pisać artykuł o wynikach pierwszego roku projektu
  • przygotowywać skecze i quiz dotyczące  międzynarodowego zachowania
  • uczestniczyć w prezentacji i rozpowszechnianiu projektu np. przez zamieszczanie informacji na tablicach w szkole, na szkolnej stronie internetowej)
  • przeprowadzać ewaluację wyniku projektu po każdym roku jego trwania poprzez opracownie ankiet

W każdej szkole uczniowie będą się spotykać przynajmniej raz w miesiącu aby monitorować przebieg projektu.

Dokumenty do pobrania:

 

 


 

Joomla templates by a4joomla