header.jpg

Aktualności biblioteka

Hejt i fake.

W linku udostępniam opracowane przez redakcję Biblioteki w Szkole materiały na temat fake newsów i hejtu. Z prezentacji dowiemy się m.in. czym są, co kieruje hejterami i autorami fake newsów, i jak się zachowywać będąc adresatem hejtu.

Ponieważ obecnie wszyscy uważniej śledzą informacje, to z pewnością część rodziców w naturalny sposób, podczas rozmów lub oglądania telewizji, tłumaczy dzieciom podstawy zasad weryfikacji źródeł czy wiary lub braku wiary w dany przekaz. Prezentacja poświęcona fake newsom wyjaśnia je w prosty i precyzyjny sposób. 

Wagę kwestii fake newsów w dobie wszechobecnych informacji na temat koronawirusa pokazuje m.in. polityka największych portali internetowych. Np. YouTube wyłączył płatności dla autorów filmów w jakikolwiek sposób powiązanych z wirusem. Allegro blokuje możliwość sprzedawania produktów pod nazwą koronawirusa. Inne serwisy wyłączają widoczność fałszywych materiałów na ten temat. Jednak nie da się zapanować nad całym internetem, szczególnie nad komunikatorami, poprzez które rozmawiają i przesyłają sobie linki uczniowie. Nic nie zastąpi wiedzy i zdrowego rozsądku.

Nuda i frustracja generują nienawiść

Jeszcze istotniejszą kwestią w kontekście sytuacji uczniów jest hejt. Jak wiemy, aktualnie młodzież do 18 roku życia nie może wyjść z domu bez obecności rodziców. Ten fakt, w połączeniu z niespożytkowaną energią, hormonami, lękiem, nudą, konfliktami rodzinnymi, godzinami spędzonymi przed komputerem i wieloma innymi czynnikami, budzą chęć wyładowania nerwów na otoczeniu, a szczególnie na słabszych rówieśnikach. Gdy nie można "wyżyć się" sportowo lub towarzysko w inny sposób, dużo prostszym rozwiązaniem jest internetowy hejt. Zresztą rosnącą skalę zjawiska obserwujemy nie tylko wśród młodzieży, lecz także u dorosłych: na facebooku, twitterze itp.

1. Hejt

2. Fake News

Jak się uczyć? Uczycie się od wielu lat ( a właściwie od urodzeniaJ), ale czy skutecznie, przy maksymalnym wykorzystaniu czasu i sił? Znacie prawidłowe strategie uczenia się, organizacji pracy umysłowej, wzmocnienia motywacji i koncentracji? Polecam Wam serię filmików na You Tube na kanale SzybkaNauka.PRO. Możecie skorzystać z linku https://youtu.be/E_Q8GMuV7cM Najdziecie tam materiał „Jak się uczyć szybko, bez stresu, zmęczenia?” a także linki do darmowych kursów:

Strategie Nauki Języków http://szybkanauka.pro/jezyki/darmowe...)

Strategie Czytania (http://szybkanaukapro.pl/strategie-cz...)

Strategie Pamięci (http://szybkanaukapro.pl/strategie-pa...) –

7 Najlepszych Narzędzi Szybkiej Nauki (http://szybkanauka.pro).

Posdumowaniem może być zamieszczona w zakładce biblioteka działania prezentacja na temat technik uczenia się i zapamiętywania.

 - PREZENTACJA - Efekt nauka -

 

 

Dobra notatka to skarb zarówno w szkole jak i podczas samodzielnej nauki. Dlaczego? Czytelna, przejrzysta i zrozumiała notatka to doskonała forma uczenia się już podczas notowania i później w czasie powtórki. Sporządzanie notatki odręcznie (na laptopie wydaje się wygodniejsze i szybsze, ale na tym kończą się zalety technologii) powoduje, że lepiej przyswajamy informacje, bo zanim je zapiszemy nasz mózg musi je przetworzyć, zrozumieć, wyłuskać to, co najważniejsze. Notatkę należy jednak umieć zrobić, żeby nam odpowiednio służyła. W prezentacji znajdziecie wskazówki, jak tego dokonać.

- NOTATKI -

 

 

20191113 160439

 

13 października odbyło się spotkanie z pielęgniarką oddziałową oddziału anestezjologii i intensywnej terapii w Starogardzie Gdańskim, koordynatorem transplantacjyjmym, panią Mariolą Szwedowską, która przybliżyła uczniom zagadnienia prawne, medyczne i społeczne donacji i transplantacji. W obecnych czasach praktycznie codziennie można usłyszeć o nowych odkryciach w wielu dziedzinach nauki, również w medycynie. Tworzone są nowe leki, metody leczenia i badania, jednakże wciąż nie udało się zastąpić ludzkiego ciała.  Tymczasem lekarze zauważają niechętny stosunek pacjentów do kwestii przeszczepiania narządów wynikający z niedostatecznej wiedzy. Sprzeciw na pobranie narządu wyrażany przez rodzinę zmarłego powoduje, że nie można uratować życia wielu chorym. Prowadzenie kampanii edukacyjnych, informujących o potrzebach i wynikach przeszczepiania narządów, pomoże przekonać społeczeństwo o skuteczności tej metody leczenia. Wiedza na temat transplantologii jest równie bezcenna, co dar życia.

Dzień Głośnego Czytania

img 7253

8 października Kacper Cylkowski, Michał Kaczeszewski, Błażej Lampka, Marcin Lampka, Roman Szczeciński i Dawid Szwoch przygotowali dla uczniów klas czwartych interpretację fragmentów „Innego świata” Gustawa Herlinga Grudzińskiego. W tle głośnemu czytaniu towarzyszył film zawierający sceny fabularne i dokumentalne z łagów sowieckich oraz wystawa ukazująca biografię i dorobek literacki pisarza.

dsc00003

7 czerwca nasza szkoła włączyła się do IV edycji ogólnopolskiej akcji „Jak nie czytam, jak czytam”, która jest najpopularniejszą akcją czytelniczą w Polsce. Jej celem jest promocja czytania w prosty, radosny sposób. Uczniowie wraz z nauczycielami o godz. 10.00 zebrali się przed budynkiem szkoły, żeby poczytać dla przyjemności.

Konkurs sleeveface rozstrzygnięty

 dawid szwoch michal kaczeszewski

SLEEVEFACE to zdjęcia, których elementem jest okładka książki lub płyty – wmontowana w ten sposób, że widoczna jest jako część twarzy, ciała bądź otoczenia. To nowoczesny, modny i zabawny sposób na popularyzację czytelnictwa i książki.

Biblioteka szkolna zaprasza do lektury mangi

Bakuman (jap. バクマン。 Bakuman) – manga napisana przez Tsugumi Ōbę i zilustrowana przez Takeshiego Obatę. Opowiada historię dwóch chłopców: rysownika Moritaka Mashiro i początkującego pisarza Akito Takagi, kolegów z dziewiątej klasy, którzy pragną zostać profesjonalnymi mangakami.

Joomla templates by a4joomla