header.jpg

17 grudnia

Ogólnopolski Dzień

Rozmów Twarzą w Twarz

rozmowa

 

Rozwój techniki i cyfryzacji znacząco ułatwił nam komunikację. Codziennie korzystamy z telefonu, maila, komunikatorów i mediów społecznościowych pozostając w kontakcie z ogromną liczbą osób dostępnych bez względu na odległość geograficzną. Mamy mnóstwo znajomych, zdajemy relację z wydarzeń dnia codziennego, z ważnych i błahych spraw. Rzadko jednak zastanawiamy się, czy te nasze „cyfrowe” kontakty z ludźmi są w pełni wartościowe, czy dają nam poczucie bliskości i porozumienia, czy nie brakuje nam rozmów twarzą w twarz. Bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem to przecież nie tylko słowo, to również dźwięk, intonacja, gest, wyraz twarzy, dotyk. Mowa ciała jest przecież starszą niż słowa formą komunikacji i stanowi aż 65% wszystkich informacji, ton i intonacja – 30%, a tylko 5% komunikatu wypowiadamy poprzez słowa.

Kilkanaście lat temu po raz pierwszy ogłoszono Ogólnopolski Dzień Rozmów Twarzą w Twarz, byśmy świadomie tego dnia telefon, mail lub post zastąpili spotkaniem i bezpośrednią rozmową z przyjacielem. Jesteśmy przecież istotami społecznymi, a skuteczne i satysfakcjonujące porozumiewanie się wpływa na podtrzymywanie harmonijnych związków i realizowanie swoich celów życiowych. Zacznijcie więc od tego dnia i próbujcie każdego następnego budować częstsze bezpośrednie relacje z ludźmi. Poniżej zamieszczam spis polecanych książek dostępnych w bibliotece szkolnej, których lektura może Wam pomóc w doskonaleniu swoich umiejętności w kontaktach międzyludzkich na płaszczyźnie osobistej i zawodowej.

  • Jaskólska Anna, Mowa ciała. Kielce: Wydawnictwo Jedność, 2007. ISBN 978-83-7442-506-3
  • Maj-Osytek Monika, Komunikacja niewerbalna. Warszawa: Edgard, 2015. ISBN 978-83-7788-447-8
  • Pease Allan, Pease Barbara. Mowa ciała. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis, 2016. ISBN 978-83-7510-019-8
  • Gallo Carmine. Mów jak TED. Warszawa: Grupa Wydawnicza Foksal, 2016. ISBN 978-83-280-2486-1
  • Kamińska-Radomska Irena. Współczesna etykieta biznesu. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, 2015. ISBN 978-83-235-1881-5
  • Denuelle Sabine. Savoir vivre. Warszawa: Wydawnictwo da Capo, 1998. ISBN 83-7157-391-X
  • Ziółkowska Maria. Bądź uprzejmy. Szczecin, Wydawnictwo Glob, 1987. ISBN 83-7007-083-3
  • Alvyn Freed, Alvyn Margaret. Być przyjacielem i mieć przyjaciół. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1993. ISBN 83-02-05209-4
  • Chafee John, Potęga twórczego myślenia. Warszawa: Bertelsmann, 2001. ISBN 83-7227-432-0
  • Semmelroth Carl, Gdy gniew niszczy Twoje relacje. Kielce: Wydawnictwo Jedność, 2009. ISBN 978-83-7442-819-4
  • Berckhan Barbara, Inteligentny sposób radzenia sobie z głupimi uwagami i docinkami. Kielce: Wydawnictwo Jedność, 2007. ISBN 978-83-7442-556-8
  • Searle Ruth, Jak przezwyciężyć nieśmiałość i lęk przed ludźmi. Kielce: Wydawnictwo Jedność, 2011. ISBN 978-83-7660-188-5
  • Hauck Paul, Jak sobie radzić z ludźmi, którzy doprowadzają nas do wściekłości. Kielce: Wydawnictwo Jedność, 2012. ISBN 978-83-7442-448-0
Joomla templates by a4joomla