1-2. grudnia 2021 odbyła się wycieczka do Warszawy dla uczniów klas 3 i 4, którzy w ubiegłym roku szkolnym uzyskali najwyższe wyniki w nauce.

Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc.

Zwiedzanie stolicy zaczęliśmy od wizyty w Muzeum Powstania Warszawskiego. Uczniowie mogli tu poznać historię stolicy oraz wpływ jej mieszkańców na losy kraju. Miejsce to jest hołdem mieszkańców Warszawy, dla tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę w 1944 roku. Największe wrażenie wywarła na każdym projekcja 3D „Miasto ruin” przedstawiająca obraz zbombardowanej Warszawy.

warszawa 1 2.12 5

Następny punkt wycieczki – Niewidzialna Wystawa-mieścił się w Atlas Tower w Alejach Jerozolimskich. Uczniowie mieli tam możliwość poznania świata niewidomych za pomocą interaktywnych ekspozycji w ciemnych salach, po których oprowadzali niewidomi przewodnicy.

Będąc w sródmieściu Warszawy udaliśmy się kolejno do Pałacu Kultury i Nauki, – drugiego pod względem wysokości całkowitej budynku w Polsce. Piękne widoki rozpościerające się z Tarasu Widokowego na 30. piętrze na długo zostaną w naszej pamięci.

Nie mogło nas zabraknąć na Światowej Wystawie Kosmonautyki - Cosmos Discovery. Poznaliśmy historię podboju kosmosu, od pierwszych, historycznych prób, aż po obecne wyprawy i przyszłość lotów kosmicznych. Zobaczyliśmy oryginalne exponáty NASA ( skafandry, stacje kosmiczne MIR, ISS, promy) z USA, Związku Radzieckiego i Polski. Najodważniejsi spróbowali swoich sił na kosmicznym obozie treningowym.

Gościło nas także niezwykłe Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Tysiąc lat historii opowiedziane zostało w symbolicznym miejscu w  centrum Warszawy – na terenie przedwojennej dzielnicy  zamieszkałej głównie przez Żydów, a w czasie wojny przekształconej przez Niemców w getto. Muzeum zachwyca i przywraca pamięć o ich bogatej kulturze i dziedzictwie.

Pobyt w Warszawie zakończyliśmy spacerem z przewodnikiem. Zaczęliśmy go na Placu Zamkowym wysłuchując ciekawostek o stolicy przy kolumnie króla Zygmunta III Wazy, w tym samym momencie podziwialiśmy też Zamek Królewski i stojący w oddali Stadion Narodowy. Traktem Królewskim udaliśmy się do hotelu Bristol, który w swoim holu chwali się znamienitymi gośćmi jacy odwiedzili obiekt. Wśród nich są Bill Gates, królowa Elżbieta II, Józef Piłsudski czy Wisława Szymborska. Podziwiając nocne iluminacje świetlne przeszliśmy do Barbakanu. Przy Pomniku Małego Powstańca wspomnieliśmy dzieci-żołnierzy najmłodszych uczestników Powstania Warszawskiego. Spacer zakończyliśmy przy Grobie Nieznanego Żołnierza na placu marszałka Józefa Piłsudskiego.

warszawa 1 2.12 1warszawa 1 2.12 2

warszawa 1 2.12 3warszawa 1 2.12 4warszawa 1 2.12 6warszawa 1 2.12 7warszawa 1 2.12 8warszawa 1 2.12 9warszawa 1 2.12 10warszawa 1 2.12 11warszawa 1 2.12 12warszawa 1 2.12 13warszawa 1 2.12 14warszawa 1 2.12 15warszawa 1 2.12 16warszawa 1 2.12 17warszawa 1 2.12 18warszawa 1 2.12 19warszawa 1 2.12 20warszawa 1 2.12 21warszawa 1 2.12 22