Projekt z klasą
„WYCIECZKI POMIAROWE DROGĄ DO SUKCESU”
W tym roku wystartowaliśmy po raz drugi w konkursie organizowanym przez wydawnictwo Nowa Era „Projekt z klasą”. Do wygrania są granty, które pomogą z sukcesem wcielić w życie najciekawsze projekty. Nasz projekt „Wycieczki pomiarowe drogą do sukcesu” otrzymał numer 00482 i znajduje się pod linkiem:
http://www.nowaera.pl/component/projektzklasa7/projekty/pokaz/3084.html
Możesz pomóc nam wygrać wysyłając swój głos na nasz projekt.
Głosowanie trwa od 1 do 15 grudnia 2016r.
OPIS PROJEKTU
Geodezja inżynieryjna jest to dział geodezji zajmujący się projektowaniem i wykonywaniem pomiarów w procesie budowy i w czasie eksploatacji różnych obiektów budowlanych i obiektów infrastruktury inżynierskiej. Jest to dział geodezji wymagający wykonania licznych pomiarów a te najlepiej jest wykonywać w naturalnych warunkach pomiarowych. Dzięki organizacji wycieczek uczniowie zdobywają lepsze wyniki nauczania, poszerzają zainteresowania daną tematyką, mogą połączyć teorię z praktyką, a przez to stają się konkurencyjni na rynku pracy. Nauczyciel natomiast ma możliwość zgromadzenia pomocy dydaktycznych, urozmaicić proces nauczania, odejść od schematów.
W zależności od wysokości grantu planujemy zorganizować kilka wycieczek pomiarowych:
- pomiar linii brzegowej przekopu Wisły
- opracowania metod pomiarowych w zakresie monitoringu geodezyjnego związanego z bezpieczeństwem obiektów budowlanych- wycieczka na zaporę
- Obserwatorium Geodezyjno- Geofizyczne w Borowej Górze
- zagadnienia geodezji górniczej- wycieczka do kopalni odkrywkowej węgla brunatnego w Bełchatowie, kopalni soli w Bochni lub jeszcze innej
- sporządzenie mapy sytuacyjno- wysokościowej
- wycieczki do zakładów pracy wyposażonych w tory jezdni podsuwnicowych, kominy, chłodnie
Sposób zaprezentowania efektów:
- publikacja w lokalnej prasie, co jednocześnie zostanie wykorzystane do promocji kierunku w środowisku
- publikacja na szkolnej stronie internetowej
- wyniki opracowanych pomiarów wraz z dokumentacją w postaci zdjęć zostaną umieszczone w antyramach, zdobiąc ściany pracowni geodezyjnej i holu szkolnego
CELE PROJEKTU
Projekt skierowany jest do uczniów klas I-III naszej szkoły kształcących się w zawodzie technik geodeta.
Celem podstawowym naszego projektu jest uzyskanie przez uczniów umiejętności fachowego przeprowadzenia pomiarów z zakresu geodezji inżynieryjnej.
Cele szczegółowe:
- zebranie w wyniku pomiarów danych liczbowych do prac kameralnych,
- wykonanie dokumentacji fotograficznej,
- możliwość wykonania pomiarów w naturalnych warunkach pomiarowych
KORZYŚCI DLA UCZNIA
- umiejętność pracy w grupie
- generowanie pomysłów mających na celu rozwiązanie postawionych zadań
- korzystanie z różnych źródeł informacji, w tym fachowych pozyskanych z Ośrodków Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznych
- stymulowanie rozwoju uczniów, spostrzegawczości, wyobraźni
- przyswajanie wiadomości i umiejętności za pomocą zmysłów
- utrwalenie zdobytej wiedzy
- wzrost zainteresowania przedmiotem
- lepsze przygotowanie do pracy w zawodzie
- integracja zespołów klasowych
- wyrównanie szans edukacyjnych poprzez dofinansowanie wycieczek
ELEMENTY UNIKATOWE
CZAS REALIZACJI
- maj 2017- czerwiec 2018
WYKORZYSTANIE GRANTU
- pozyskanie materiałów wyjściowych z Ośrodków Dokumentacji Geodezyjno- Kartograficznych
- antyramy do zaprezentowania wyników wykonanych pomiarów
- wydruk zdjęć i opracowanych danych pomiarowych
- dofinansowanie do wycieczek