WYCIECZKA DO WARSZAWY

NAGRODĄ ZA BARDZO DOBRE WYNIKI W NAUCE

Uczniowie, którzy ubiegły rok szkolny ukończyli otrzymując świadectwo z czerwonym paskiem, pojechali w nagrodę do Warszawy.

Pobyt w stolicy rozpoczęli od zwiedzenia Stadionu Narodowego, który może pomieścić 58 tysięcy kibiców.  Ogromne rozmiary naszej dumy narodowej , możliwość zobaczenia szatni reprezentacji,  zajęcie miejsc na ławkach rezerwowych oraz wyobrażenie sobie  udziału w konferencji prasowej  tuż po meczu w prawdziwej sali konferencyjnej – wszystko to wprawiło nas w niesamowity zachwyt.

Po zakwaterowaniu w hostelu Deja Vu udaliśmy się do niezwykłego świata pozorów, złudzeń i paradoksów  - Muzeum Iluzji. Stamtąd  pod Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie obejrzeliśmy zmianę warty. Stamtąd zaczęliśmy dwugodzinną wyprawę z przewodnikiem po Starym Mieście, Trakcie Królewskim i Bulwarach Wiślanych. O wyjątkowo niskiej temperaturze tego wieczoru pomogło nam zapomnieć spektakularne oświetlenie stolicy.

Kolejny dzień powitaliśmy na ulicy Rakowieckiej w Muzeum Geologicznym o ponad 100-letniej historii. Znajdujący się tam kompletny zbiór skał w pełni odzwierciedla budowę geologiczną Polski.

Kolejnym punktem wycieczki był wjazd na taras widokowy na wys. 114 m znajdujący się w Pałacu Kultury i Nauki. Podziwialiśmy stamtąd wspaniały widok na panoramę Warszawy.

Późnym popołudniem wyruszyliśmy z Palcu Defilad  w drogę powrotną na ukochane Kociewie. W trakcie przejazdu przez stolicę obserwowaliśmy  trwające od rana przygotowania do wizyty prezydenta Ukrainy. Środki bezpieczeństwa wprowadzone tego dnia nie pozwoliły nam niestety na zwiedzenie Zamku Królewskiego. Będzie to zapewne jeden z punktów kolejnej wyprawy za rok.