WYCIECZKA DO WROCŁAWIA 17-18 X

image0

Tradycyjnie w naszej szkole uczniowie , którzy otrzymali świadectwo z czerwonym paskiem oraz ci, którzy mogli pochwalić się 100% frekwencją w ubiegłym roku szkolnym, wybrali się w nagrodę na dwudniową wycieczkę. Tym razem naszym celem był Wrocław. Grupa 42 uczniów rozpoczęła zwiedzanie uroczego miasta nad Odrą od zbiórki przy późnogotyckim Ratuszu. Gdy ratuszowy zegar astronomiczny wybił godzinę 14 wyruszyliśmy na spacer po Rynku z przesympatyczną panią przewodnik. Podziwialiśmy m.in. piękne kolorowe kamieniczki, w tym ponad 500 letnie budynki „Jaś i Małgosia“, Ossolineum, w którym znajduje się rękopis „Pana Tadeusza“ z 1835 roku, zabytkowe budynki Uniwersytetu , Wieżę Matematyczną, Mostek Pokutnic, figury z brązu- Stare Jatki, pręgierz, i najstarzą część miasta wraz z jej katedrami -Ostrów Tumski. W spacerze tym towarzyszyły nam wrocławskie krasnale, których wdziękowi nie mogliśmy sie oprzeć, i które każdy zabrał ze sobą do domu w postaci zdjęć. Ogromne wrażenie zrobiła na nas także Panorama Racławicka.

Późnym wieczorem napawaliśmy sie wdziękiem kolorowej fontanny „Zdrój“, oraz Neonową Galerią.
Noc spędziliśmy w hostelu Moon, gdzie czuliśmy się jak w domu.
Drugiego dnia pobytu w stolicy Dolnego Śląska, wybraliśmy się do słynnego Wrocławskiego ZOO i Afrykarium. Wcześniej odwiedziliśmy zabytek należący do światowego dziedzictwa UNESCO – Halę Stulecia, wraz z Iglicą, Pergolą i Pawilonem Czterech Kopuł. Muzeum Sztuki Współczesnej oczarowało nas dziełami czołowych polskich artystów: Magdaleny Abakanowicz czy Tadeusza Kantora. Będąc we Wrocławiu mogliśmy obcować także z żywym fragmentem japońskiej kultury. Umożliwiła nam to wizyta w Ogrodzie Japońskim. Relaksowaliśmy się tam spacerując uroczymi alejkami wzdłuż stawu, a ogromne karpie Koi przepływały tuż obok nas pokazując swoje piękno.

image0(1).jpegimage0.jpegimage1(1).jpegimage1.jpegimage2.jpegimage3.jpegimage4.jpegimage5.jpegimage6.jpeg